källkritik

Slutade 16 idag så jag passade på att åka in till stan efter jobbet och inhandla lite smått som jag länge haft på min wish list.
 
 
Min nya hobbie btw har blivit att bojkotta kemikalier, gifter och annat onödigt som man utsätter huden för dagligen. Sandra goes naturell! Efter att ha skrivigt ner alla ingredienser från en handkräm och googlat dom (i tråkighetens namn) på jobbet, har Andrea fått mig att bli helt innsat i vad det egentligen är vi smetar på oss dagligen.
 
I handkrämen hittade vi en hel del bra saker fast även en hel del syntetiska ämnen, ämnen som visserligen behövs för att behålla konsistens, hållbarheten osv, vilket är förståeligt, det som chokade mig var nog att jag tidigare trott att produkten var mycket mer naturlig och skonsam än vad den egentligen är. Det innehåller väldigt mycket onödigt i den... 
 
Andrea kom fram till att hennes nyårslöfte kommer att vara att rensa badrumsskåpet på allt skadligt och onödigt för kroppen. (Efter denna diskution drog jag raka vägen till lush) Jag kanske hakar på denna trend? Har alltid varit väldigt naturlig utav mig och använder alltid det ytterst skadlig. HAR JAG I ALLA FALL TROTT! Från och med nu tänker jag inte bara läsa innehållsförteckningen utan även lära mig och förstå vad det egentligen är och vad det egentligen betyder. 
 
Börjar med min ansiktstvätt som jag länge använt och trivs väldigt bra med. Jag köpte den eftersom att den ska vara 98% ekologisk och naturlig, upp till bevis! Tänkte gemföra den med min "Angels on bare skin" ansiktsrengöring från Lush som ska vara 100% naturlig och dessutom 100% vegan. Återkommer med resultat!
Allmänt | |
Upp